Video SEO is het verbeteren van zoekmachineresultaten met een filmpje. Het is een manier om je bedrijf hoger te laten eindigen in organische zoekresultaten. Video SEO biedt een extra peiler om je vindbaarheid te verbeteren en biedt je bovendien alle voordelen van het communiceren met video.

Video SEO

Video SEO, 5 tips & tricks

feedback vragen levert geld op

Heb jij je nou ook altijd al afgevraagd waar en waarmee je je website kunt verbeteren? En waar je moet beginnen? Het antwoord is eenvoudig: vraag het je bezoekers! Als je weet wat je bezoekers beweegt dan kun je daarmee je website verbeteren zodat deze beter aansluit op de behoefte van je bezoeker. Hierdoor gaan ze deze sneller tot actie over. Feedback vragen levert dus geld op.

Hoe is het gesteld met de mate van innovatie bij de ondernemers van Netwerk A2?*
Tijdens de ontbijtsessie van 28 augustus 2015 vroeg ik dit de leden.

Vraagstelling

Ik heb hen het volgende gevraagd:
Wie van jullie gelooft dat vernieuwing/innovatie belangrijk is binnen de sector waarin je werkzaam bent?
Wie van jullie heeft in de afgelopen jaar zijn product/dienstverlening écht vernieuwd (ofwel, expliciet merkbaar voor de klant)?

Het klinkt misschien logisch, maar voor veel mensen is het iedere keer weer een opgave om iets schoon te krijgen. Misschien omdat ze de goede spullen niet hebben of omdat de zin er niet is. Bij veel bedrijven wordt er zelf zomaar wat 'bijgeklust' door werknemers, die daardoor het werk waar ze goed in zijn (het eigen werk), dus even niet doen. Het is verstandiger om mensen in te huren die dit werk sneller en met de goede producten doen. Dit geldt niet alleen voor de schoonmaak, maar ook in andere branches. Zo moet een autohandelaar niet zelf zijn pand willen schilderen. En iemand die verzekeringen afsluit, niet zijn eigen website bouwen. Zoek de goede mensen om je heen, misschien wel door middel van een netwerkvereniging. 

Dan kan iedereen doen waar 'ie goed in is.

Frank de Bruin

 


 

 

 

 

 

Het schrijven van een webtekst is niet te vergelijken met een tekst op papier. Online hebben bezoekers minder tijd en meer afleiding dan offline. Daarom moet je online tekst bezoekers direct grijpen én vasthouden. Hierbij is het belangrijk dat je een makkelijk leesbare tekst schrijft, zodat je lezers moeiteloos door je tekst heen gaan. Maar een makkelijke tekst schrijven is moeilijker dan je denkt! Daarom geven we in dit blog drie tips waarmee jij jouw tekst beter leesbaar maakt.

Schrijf in spreektaal

Niets is zo lastig te lezen als een tekst vol juridisch of ambtelijk taalgebruik. Schrijf daarom in spreektaal! Dit houdt in dat je in woorden, gezegdes en spreekwoorden schrijft die je lezers (bijna) dagelijks zullen gebruiken. Op deze manier wordt jouw tekst makkelijk begrepen, is het duidelijk én kom je menselijk en betrouwbaar over. Want zeg nou zelf, een bijzin als ‘omdat hij zich niet aan de regels hield’ leest toch veel lekkerder dan ‘derhalve hij niet conform de regels ageerde’?

Speel met zinslengtes

Lange zinnen die bol staan van de bijzinnen, zijn lastig om te lezen, maar alleen maar korte zinnen dragen net zo min bij aan de tekstkwaliteit. Wissel daarom af met de zinslengtes. Hierdoor krijgt je tekst een fijn ritme en zal het gemakkelijker weglezen. Daarnaast hebben lange en korte zinnen allebei hun eigen functie. Lange zinnen gebruik je voor gedetailleerde beschrijvingen of opsommingen. Korte zinnen gebruik je daarentegen vooral voor informatie die in het oog moet springen. Doe hier dus je voordeel mee!

Gebruik structuur

Niet alleen het taalgebruik en de zinsopbouw in je teksten zijn belangrijk, ook een heldere structuur is onmisbaar. Hierdoor weet de lezer na een snelle scan al waar je tekst over gaat. Met verschillende kleine aanpassingen breng je binnen no timemeer structuur aan in je tekst. Verzin bijvoorbeeld een pakkende titel, maak tussenkopjes, verdeel je tekst in alinea’s of gebruik eens een opsomming om de tekst te breken. Zo komen jouw lezers moeiteloos je tekst door!

Hulp nodig?

Na het lezen van dit blog heb je een beter inzicht over hoe jij een leesbare webtekst schrijft. Toch kunnen we ons voorstellen dat het lastig blijft om deze tips in de praktijk te brengen. Heb je hulp nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, want we helpen je graag verder!

 

www.tekstalig.nl

 

 

Deelnemers Netwerk A2

  • Hello New Day
  • logo white bg rgb
  • slider hetsucces
  • intelligentonline
  • vsupport
  • logoTrimAvezaat slider
  • vantilborg car
  • WEA
  • s rabo
  • stiptadvocaten
  • vdoever
  • pelserfilmproducties
  • s pennings
  • s timmermans
  • slider mediasolutions
  • Bouwplanmakers
  • makelaaroomen
  • Bens Favorite
  • geekevandijckfotografie logo blauw groen rgb1 1
  • logo
  • bigbird media
  • lekkersaandelinge sl
  • Knipsel_logo_Werkgeluk.JPG
  • logo.png
  • Logo CvB RGB